gör egna dekorerade tändsticksaskar till festen


Hur enkelt som helst så kan du göra fina tändsticksaskar till bröllopet, festen eller bara ha hemma. Väldigt enkelt att göra, men väldigt effektivt och så mycket snyggare.

Du behöver: En tändsticksask, sax, ekologiskt lim, något fint papper eller en fin bild ut tidningen eller något gammalt bokmärke som du har kvar sedan du sparade sedan barnsben?

Gör så här: Jag klippte sönder en gammal ”godispåse” som jag sparat eftersom mönstret var 50-tal och jag gillar gamla mönster och limmade på tändsticksasken och sedan klippte jag till det med saxen så det blev jämnt och fint. Det tog mig ca 10 minuter att fixa den på båda sidorna (samma mönster, men det är en smaksak). Du kan även märka tändsticksasken med era namn och datum på exempelvis bröllopet på ena sidan och mönster på den andra. Är du duktig på kalligrafi så skriv själv annars kan man hitta fina typsnitt på Internet och skriva ut.

Det är egentligen bara din fantasi som kan sätta gränser. Limma på det du har hemma ex. gammal spets. Här fick jag limma på vitt papper innan, så inte ”tändsticksgubben” lyser igenom.

Kommentera

