min brudklänning från 60-talet


Jag har hittat och köpt bröllopsklänningen som jag ska bära när jag gifter mig. Jag har velat länge vilken stil jag ska välja, men föll för 60-talet tillslut vilket inte är direkt förvånande då jag har en fling sedan länge på just den eran – både när det gäller design som mode. Klänningen hittade jag begagnad på tradera och jag budade hem den för under 300 kronor vilket var ett riktigt fynd tycker jag.

Det är en väldigt enkel klänning med fina dekorationer som inte tar överhand. Den är relativt kort klänningen som modet var under den tidseran, så den räcker till knät på ett ungefär. Jag tänker ett par färgglada strumpbyxor från Gudrun Sjöden eller ett par färgglada vintageskor till klänningen. Så nu kommer den första klänningen jag hittade (125 kronor på loppis) åka ut på tradera – den är himla fin, men jag bokstavligen ÄLSKAR den jag köpt. Vad tycker du?

2 thoughts on “min brudklänning från 60-talet

  1. Båda är superfina! Precis min stil. Önskar att jag också hade sådan tur att hitta fina klänningar på Tradera/second hand.

Kommentera

