JA! Er guide till ett etiskt och ekologiskt bröllop


Jag fick Katharina Brunats bok om ekobröllop som hon skrivit; JA! Er guide till ett etiskt och ekologiskt bröllop. Jag trodde boken i sig var väldigt liten, men den var stor och fylld med fina tips och foton. En bok att hitta inspiration i verkligen. Den är helt klart varenda krona. Den förenklar väldigt mycket om man inte vet hur man ska gå till väga eller vet så mycket om ekobröllop. Fast jag som är väldigt kunnig, intresserad och sysslat med ekologiskt i flera år har hittat en hel del tips där ändå.

Den ligger numera på mitt nattduksbord (ett gammalt pottskåp) och när jag bläddrade i den häromkvällen så hittade jag en text som Katharina hade skrivit: ”Må ni leva lyckliga i alla era dagar”, och då insåg jag vad stort det här är. Jag har nog inte fattat det förrän då. This is veeery big. Men åh, vad fint det kommer bli. Men först ska vi ramla in på fyra andra bröllop i år (två släktingar till älsk och två vänner) och det ska bli spännande och se hur de gjort och kanske hitta mer inspiration.

Förövrigt så har ni väl inte missat att jag gästbloggar hos Ecobride. De inläggen kommer hit sedan, men först efter några veckor på Ecobride. Där kan man nu beskåda min bröllopsklänning jag har köpt…

Kommentera

