vårbröllop med citronfjärilar och vitsippor?


Vår i luften. Det är ju automatiskt att man börjar tänka vårbröllop med vitsippor, citronfjärilar och fågelkvitter. En otroligt romantiskt tid där allt vaknar upp efter en tids dvala. Karin Boye skrev att ”Ja, visst gör det ont när knoppar brister”, men jag tror Karin syftade på något annat. Jag skulle analysera det till att bli vuxen. För när knoppar brister förknippar jag med något vackert och befriande – att födas på nytt. Vem skulle inte vilja gifta sig då?

.

Jag skulle definitivt använda vårens blommor i dekorationen, och på så sätt ta in naturen till bröllopet.  Jag tänker vitsippor, blåklockor, krokus, liljekonvaljer, videung, björk, körsbärsträd eller gullvivor.  Foto lånat härifrån.

.

Varför inte använda kanderade vitsippor och körsbärsblommor på bröllopstårtan? Eller nyplockade vitsippor att dekorera morgongåvan med för att få en naturlig helhet, eller en liten personlig gåva till gästerna?

Foto tagit av Ida

.

Om vi skulle gifta oss på våren så skulle vi fotografera oss i naturen (eller vi skulle göra det vilken årstid det än var).  Tänk ett hav med vitsippor. Här är ett vårbröllop där de använt både naturen och vilda liljekonvaljer med blad i sin bröllopsbukett.

Här ser vi hur partnern använt sig av liljekonvaljer på kostymen för att matcha brudbuketten. Foton är tagna av Jenny Blad.

One thought on “vårbröllop med citronfjärilar och vitsippor?

  1. Hej! Tack för kommentaren på min blogg. Jag är ju inte så aktiv medlem på ecobride längre, har ju varit gift i 1½ år. Hehe. Men självklart så får du gärna skriva om vårt bröllop i din blogg och jag svara gärna på frågor. Allt för att sprida budskapet om ekobröllop!🙂
    Kram/Sara

Kommentera

