vilka skor vill du gifta dig i?


Jag har länge haft en dröm om att få gifta mig barfota på en äng, men jag vill givetvis inte gå barfota hela tiden även om jag är ett barfotabarn. Eftersom jag vill ha ett bohemiskt bröllop där stilar antagligen kommer korsas hej vilt så tänker jag själv ha Converse basketkängor på mig, eller Dr Martens – jag har inte bestämt mig än (och det beror lite på vad jag kommer över begagnat). Min blivande make är bestämt med att ha kostym och skor därefter (övertalningen är inte slut än) –  men det är nog jag som kommer skilja ut mig från mängden aningen.

Nåja, gifter man sig så ska man få ha det man vill ha på sig tycker jag även om jag vill påverka till viss del, men jag är aldrig omöjlig. Det gör ju att man känner sig avslappnad, och att det kan skapas en mer harmoni runt om, och det är just den känslan vi vill ha på bröllopet. Jag skulle inte vilja ha kläder som någon annan bestämt åt mig.

Foto: Anna Roström

Foto lånat härifrån

”put on your red shoes and dance the blues” (lånad härifrån)

Åh, visst var dessa fina? Undrar om T skulle gilla dem? Lånad härifrån.

7 thoughts on “vilka skor vill du gifta dig i?

  1. Vilken kul blogg! Jag älskar att göra saker själv och även om jag redan gift mig, så ska jag följa er och se vad för roligt och hållbart pyssel som dyker upp.

    • Ja, jag skulle nog inte vilja ha högklackade (har visserligen ett par svarta med tjock klack som jag ärvt av mamma), men de används sällan även om de är så snygga. Jag vill ha något jag kan vara bekväm i eftersom det faktiskt är vår dag. Så barfota blir nog vigseln och sedan något bekvämt – får se vad det blir?

      Vi vet inte riktigt än hur många det blir, men det lutar nog åt nära och kära. Så runt 30-40 vuxna och några barn.

    • Oh, de är ju riktigt fina! De flirtar ju definitivt med 70-talet, och skulle definitivt passa ihop med klänningen du gillade.🙂 Jag skulle definitivt kunna gifta mig i ett par sådana (jag har ärvt ett par liknande av min mamma fast de är svarta) – de skulle fungera. Det är så mycket att tänka på, och vad ska man välja?

Kommentera

