fynda på emmaus


Igår var vi och kollade runt på emmaus för att börja med något. Vi började lite smått med inredningen, och givetvis ska vi endast använda second hand och lånade saker. Vi hittade smörknivar, ett fat (påfågeln) från Gustavsberg, 4 st ljushållare och en ljusmanschett. Vi älskar förövrigt lotusblomman som ljuslykta och vill gärna ha fler sådana till bröllopet. Färgerna till dukningen tänker vi mest lila, rosa, blå och grön i första hand.

Ljusmanschetten kan fyllas med diverse saker. Jag tänker lingonris, grenar, stenar  eftersom jag gillar att använda naturen. Endast fantasin sätter gränser. Här på fotot har jag dock fyllt med stenar som jag fick med en blomsterarrangemang, ett lila mönsterpapper och en lila glittergren som jag fick runt ett par blommor när jag slutade mitt arbete,  och Reneé Voltaires raw bovetecrunch.

One thought on “fynda på emmaus

  1. Jag har också varit och fyndat på second hand idag!! Bl a hittade jag 3 fina vita lakan och ett lila påslakan med tillhörande lila lakan!! Jag äääälskar lila!!! ♥
    Sen hittade jag en väggplafond till lokalen också!! Det har jag letat efter ett tag, och äntligen fick jag tag på en till hyfsat pris!!😀
    Kram!!

Kommentera

