brudbukett med solrosor


Jag har alltid älskat solrosor, så det känns som ett givet inslag i min brudbukett. Jag blir så himla lycklig och solig av solrosor. Min mormor kallar alltid mig för ”sin lilla solros”.

Kolla denna fina brudbukett med solrosor.

Dessa foton har jag tagit från fantastiska Malin på Prickig Katts bröllop – en helt fantastisk färgglad person. Ska definitivt ta en sväng till hennes butik för att få ännu mera inspiration.

Frågan är vem jag ska be odla upp ekologiska solrosor? Jag skulle definitivt kunna tänka mig mormors man Stig som är riktigt duktig på blommor. Tyvärr så har han drabbats av en kraftig och kronisk blomallergi. Vet att han inte reagerar på alla blommor – så jag ska fråga i alla fall.  Vi har tänkt gifta oss i augusti, så det skulle ju vara perfekt eftersom solrosen står som högst då. Tänk och ha egna odlade ekosolrosor till både bukett och bordsblomma.

Kommentera

