vad vill du dofta på ditt bröllop?


Jag tycker dofter är väldigt viktiga men tyvärr så tål jag inte konventionella dofter längre, och mår illa om någon sprutat på sig för mycket i min närhet. Nu reagerar jag ibland även på ekologiska dofter med för mycket eteriska oljor. Jag kan sakna känslan jag fick när jag hade konventionella parfymer – de fick mig att känna mig vacker och oemotståndlig. Den känslan är tyvärr väldigt sällan jag får vid ekologiska parfymer.

Men så råkade jag hitta  ”Honoré des Prés”. Honoré des Prés skapade en ekologisk parfymserie  med Olivia Giacobetti (känd från bl.a Hermés, Diptyque och l´Artisan du Parfumeurs). Resultatet blev konstnärliga parfymer som doftar av naturens mångskiftande stämningar.

Jag har fastnat för deras Bonte´s Bloom som låter precis som jag. Chic-romantisk med extrakt av gräs, solrosor, sydindiska blommor, vild marockansk blå kamomill, färska citrusblad från Paraguay, vilda blomsterblad samt en aning vitt irissmör som ger en touch av ”vintage chic. En riktig dyrgrip på ca 1300 kr för 100 ml.

Kommentera

