återanvänd dina smycken till din/era vigselringar


 

Vi vill återanvända smycken som vi har (en förlovningsring då den blivande maken tappat en, guldkedjor och lite annat), men inte längre använder. Vi behöver en hel del material eftersom vi behöver göra tre ringar. Jag vill gärna ha något från min mamma och min mormor också, och mamma hade en vitsilverring med en liten diamant som jag kunde få (frågan är om jag ska använda den som vigselring)? Hon tyckte förövrigt det var en brilijant idé att återanvända smycken som bara ligger i något smyckesskrin och dammar. Vet inte riktigt hur ringarna ska bli än – men jag vill ha  en slät ring (eftersom vi inte har några förlovningsringar) – och en personlig ring där jag bär med mig minnen, och hopp om framtiden. Gärna vintageinspirerad.

Johanna på Atlejé Johanna E är en smyckesdesigner och smyckessmed med ekotänk som bland annat smälter ned och gör den ring som du vill ha av dina gamla smycken. Jag vill gärna hon ska smälta ned och fixa våra ringar när det blir aktuellt. Hon har en tävling just nu där hon tävlar ut  en etiskt utvunnen diamant på 0,03 ct, värde 850 kr. Tävlingen pågår från den 4 februari till den 15 februari, 2012. Det enda du behöver göra är att gilla Ateljé Johnna E på facebook, dela med dina vänner och skriv sedan en kommentar i hennes logg på facebook.

Kommentera

