inspiration: bröllopsklänningar


Jag kollar runt på olika alternativ till bröllopsklänningar. Jag vet att jag inte kommer ha en klassisk bröllopsklänning utan det lutar mer åt bohem, hippie, vintage möter modernt. Ja, det är ju en salig blandning helt klart. Sedan kommer frågan om jag ska ha kort eller lång klänning? Här kommer lite inspiration som jag hittat runt nätet och förälskat mig i på något sätt – det går nästan se att jag är splittrad i frågan (tur det är ett tag kvar).

Från Camilla Norrbacks vår och sommarkollektion 2011

.:.

.

Bilder lånad från Elsa Billgren

.:.

.

Bilder lånade från Green Wedding Shoes

.:.

.

Bild lånad härifrån

.:.

.

.:.

.

Bild lånad härifrån

.:.

Vad vill du ha på dig eller vad hade du på dig när du gifte dig?

5 thoughts on “inspiration: bröllopsklänningar

  1. Hej Vera!

    Kolla gärna in denna klänning som sytts av ”loppade” bordsdukar, den är så himla fin tycker jag. Jag tycker det skulle vara fint att kanske sy sin klänning av ärvda lakan och få med monogram etc.

    Varma hälsningar,
    Anna

    • Jag har redan spanat in den och tänkte visa den i ett eget inlägg senare. Oerhört kreativt, konstnärligt och genialisk. Jag tycker den är så himla vacker. Jag tänker något liknande när det handlar om min bröllopsklänning: Sy om, eller använda ex spets (från min mormors bröllopslakan) exempelvis. Det tåls att tänkas på, men stort tack för du påminde mig Anna. Kram, karma och kärlek

  2. Den näst sista tyckte jag var fin. Knälång, lager på lager med virkat och spetsar – helt i min smak om jag någonsin skulle gifta mig! =) Men så har jag aldrig drömt om en bakelseklänning heller…

Kommentera

